mandag den 13. juni 2011

Dejlig pinse..

Dejligt med sammenhængende fridage ! Fredagen startede fantastisk med venindebrunch med Marianne og vores to søde teenagepiger:-) Derefter en tur på landet, hvor der var hjemkommet noget fantastisk Kid silk five  fra Grignasco. Grønt til mig og blå til Marianne.
Min ide var at lave en retrotop alla den der er i Hendes verden i denne uge. (Startende med trekanter....helt som i 70érne) Så manglede jeg lige et par silker i gode grønne nuancer, som selvfølgelig var på hylderne i butikken, og så skal det nok blive fint.

Da mohairen kom hjem, kom den til at ligge ved siden af et nøgle grøn Loden, og så var endnu et projekt født:-) Fionas frakke fra Lene Holme Samsøes "Mere feminin strik" - glæder mig allerede til at få den på. Den er bare så blød. 

Så var jeg jo lige næsten færdig med min første Camille fra Helga Isager. Strikket i entrådet færøsk uld og så en ultratynd farveskiftealpaca. Der manglede lige en smule af Alpacaen, men den var heldigvis på lageret på landet. Så her er Camille:



Det skal jeg nok komme til at bruge, og det var også så fint at strikke, at jeg snart må lave et mere. Jeg opdagede en meget fin blå silke, som måtte korrespondere med en stor rest blå babyalpaca, og sådan får man brugt lidt fra lageret:-)
De er da fine sammen !
Så projekter færdiggøres, og nye kommer til. Men det er vel det livet handler om. Nyder de sidste timer af en dejlig pinse.

1 kommentar:

  1. Sikke et smukt camomillesjal - jeg kæmper med mit lige nu. Fed idé, at lade farveskiftegarn løbe med.

    SvarSlet