torsdag den 9. januar 2014

Årets anden kjole er taget af pindene

Så er årets anden kjole taget af pindene. Det er Synfonia fra Istex lavet i Islandsk spindegarn.

Den er i min udgave strikket i fem farver i stedet for de originale ti, men jeg synes der er tilstrækkeligt til at sætte lidt kulør på en ellers grå dag.

Den er rigtig rar at have på, og har været sjov at strikke. Har kun været så længe undervejs på grund af alle de andre dejlige projekter der har sneget sig ind, og så fordi jeg strikkede kroppen på firkantede pinde. Det krævede firkantede ærmepinde, ellers kunne jeg ikke ramme strikkefastheden:-)

Jeg nyder lige nu, at første år på mit studie er vel overstået:-) Der er 14 dage til næste år skydes i gang, så derfor gløder strikkepindene, og nu med god samvittighed.

Så heldig kan man være når eksamen er overstået, hvor er jeg heldig:-) 
Tilbage til strikketøjet, og god strikkelyst derude i vintermørket.

9 kommentarer:

  1. Tillykke med at første del er er bestået. Din kjole er bare så flot, skønne farver, og du er hurtig med pindene

    SvarSlet
  2. Tillykke med den veloverståede første del - og den nye kjole. Hvor er den bare blevet flot - og jeg tror det er rigtig godt du kun valgte 5 farver. De er til gengæld rigtig flotte sammen. :o)

    SvarSlet
  3. Hjertelig tillykke med din eksamen, det er flot, at du har klaret hele første del.
    Kjolen er skøn, jeg har også strikket den, dog i alle 10 farver og den vækker virkelig opsigt, så jeg tror også dine 5 farver er nok.
    Jeg er spændt på om den holder faconen i brug. Min er nemlig blevet større, men det er også tyndt garn strikket på pinde 6.

    SvarSlet
  4. Den er rigtig flot ---Og hader din besked på min blog ;-) God fornøjelse med Moderskab --jeg må vente ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Undskyld:-) Men vi er begge heldige..vi kan strikke den lige om lidt. Hvilken farve har du valgt??

      Slet
    2. Granit ....men havde også øjne på den iceblue :-) ja må jo bare vente :-(
      Hvad farve er din ??

      Slet
    3. Min er grøn:-) Men det var ikke noget nemt valg, kunne også godt lide den karrygule og den orange.

      Slet
    4. Jeg har jo kun set garnet på computeren og ved det tit snyder så valgte det sikre.Jeg har noget fantastisk lækkert grønt garn jeg tænker at starte med ,Jeg skal bare kende strikkefastheden ;-) Normalt ville jeg ha valgt grøn ,men 2 grønne er nok i overkanten . Den orange er også rigtig flot --men igen skal se den ;-)

      Slet
  5. Hvor er den fed, hvordan i alverden har den kunnet undgå min radar? Super flotte farver og 5 kan sagtens gøre tricket :-) Du ser fantastisk ud i den :-) Så også lige Fjara nederdelen på en blog - der er altså mange fine islandske modeller i omløb i øjeblikket :-)
    Tillykke med 1. milepæl - det er med at fejre alle de små sejre undervejs :-)

    SvarSlet