søndag den 9. april 2017

Forrygende uge fjorten.

Den seneste uge er brugt på et højskoleophold på Skals. Et fantastisk sted at blive inspireret og klogere på sit håndarbejde. Ugens tema var håndstrik og vi blev ført sikkert igennem teknikker, fif og designproces af disse to kompetente undervisere. 
Helga Isager og Helga Jona. 

Vi var 24 strikkende damer på holdet og der blev hygget og snakket i stor stil.

Der var brug for pinde og nåle i alle størrelser og målebånd, saks og blyant. Ideerne boblede og gør det stadig. Jeg strikkede mange prøver, og det gør jeg stadig:-)
Der blev startet op på flere nye projekter som blev tegnet og regnet i Skals, men ind imellem blev der også strikket lidt af det som var i gang hjemmefra. Denne model blev færdig mens vi var på stedet, og Inger var vaks som fotograf så den kunne foreviges i det jyske. Modellen er med flagermusærmer, som bestemt ikke plejer at være en favorit, og jeg ved at jeg deler denne mening med Lene. Denne har jeg bare set ved flere lejligheder og den sagde mig et eller andet. Da jeg så i starten af marts kiggede på tråde og sammensætninger fandt jeg dette mix, som er købt til at strikke sammen. 
Selv om vejret ikke var helt stabilt, var der plads til lange blæsende gåture, men også tid til strik i det lille lysthus.

Det var en skøn uge og foruden strik, blev vi beriget med museumsbesøg, foredrag højskolesang fra morgenen og den skønneste mad.
Tak for en dejlig uge.

Faktaboks:Trøje 
Design: Bluse med flagermusærmer: Pickles
Garn: 300 g Cottonwool fra Grignasco og 150 g Silkmohair håndmalet fra samme sted.
Fra lageret: ja:-)
Pinde: 5mm og 3,5 mm
Bemærkninger: Sjov at strikke og blød og let at have på.









6 kommentarer:

  1. Kære Vibeke - du har da været mega flittig kan jeg se og så blev du selvfølgelig også lige færdig med en trøje :-) Og den ser da faktisk ret godt ud, selvom den har flagermusærmer ;-) Jeg ved, at dit hoved nu svømmer over af ideer og det skal blive rigtigt spændende at se, hvad der kommer ud af det - dejligt du havde en skøn uge :-) Vi ses snart - mail på vej om et øjeblik :-)

    SvarSlet
  2. Flagermusærmer er heller ikke min favorit, men denne model ser nu rigtig lækker ud!

    Åh, hvor lyder det altså skønt med sådan et højskoleophold. En hel uge med strik. Læring og fordybelse. Spændende hvad de fine strikkeprøver og de mange ideer fører til.....

    SvarSlet
  3. Jeg kan da godt blive lidt misundelig (på den gode måde), når jeg læser om dine mange oplevelser i Skals.
    Det er altid godt med nye ideer og teknikker

    SvarSlet
  4. Hvor må det være skønt med sådan en uge fyldt med fordybelse og inspiration. Ren luksus. Bluser med flagermusærmer kan være rigtig flotte - jeg har et par gange strikket hhv bluse og kjole med flagermus, men må desværre erkende, at det ikke er en model, der klæder mig. Men du kan til gengæld sagtens bære den, og din bluse er rigtig, rigtig flot.

    SvarSlet
  5. Det må have været en skøn oplevelse at blive beriget med så megen viden og teknik på skals. En dejlig trøje som blev fiks og færdig på ingen tid. - Hatten af for det. Hav en god påske.

    SvarSlet
  6. Der er altid nyt man kan lære om strik. Jeg har strikket i "100 år" men deltog i et strikkekursus for et par år siden hos Englegarn. Og sørme om jeg ikke lærte temmelig meget nyt. (Min mand undrede sig en del over min begejstring over at have lært en ny opslagning) :-)

    SvarSlet